Een lekkere huiselijke quilt en extra tip!

woensdag 8 februari 2017

Hey Allemaal, 

Dit quiltje is eigenlijk een ouwetje, nou ja de top dan. Sinds ik in november terug ben uit Nederland heb ik erg hard gewerkt aan deze quilt. Ik heb het gequilt op mijn quiltframe met mijn Bernina 710. Jeetje dat was wennen, maar ik ben niet ontevreden over het resultaat.
Jammer genoeg geen foto met de randen, het regent hier iedere keer
Detail foto van het quiltwerk
Wat staat dat toch mooi hè voor mijn Chinese kacheltje? 
Gisteren heb ik weer voor de BERNINA Blog geschreven, Het berichtje, dat in de link hiervoor te vinden is, gaat over bovenstaande quilt èn ik heb er natuurlijk weer tipjes aan toegevoegd. Het is mooi om te kunnen delen! Daarom hier nog een extra tip.

Kennen jullie hem al, zo'n flexibele liniaal? Echt heel handig voor het optekenen van patronen!
De liniaal is overigens hier te krijgen, BOL. Maar wie weet heeft je partner de liniaal al in de gereedschapskist. Wat ook handig is, dat op veel van die linialen, zo ook de mijne, de centimeters zijn aangegeven. Daarmee kan je iedere keer op dezelfde plek beginnen en eindigen.
Hier zien jullie waarvoor ik hem heb gebruikt. Ik heb in de rand van mijn quilt een verenpatroon gequilt. Het verenpatroon quilt ik willekeurig uit mijn hoofd. Alleen de nerf van de verenrand is getekend en dient als leidraad. Met het liniaaltje die je rechts nog net in beeld ziet, heb ik de afstand in de hoeken gemeten en de afstand vanaf de rand van de rozen binnenkant.
Gaat de liniaal een beetje uit de vorm die je hebt gebruikt, leg de liniaal dan even op een stukje lijn dat al getekend is. Maar je kan natuurlijk ook de lijn even op een papiertje zetten en bewaren, dan kan je het patroon altijd weer terug vinden.

klik op de foto om het groter te zien

Ditmaal heb ik aan de buitenkant van de liniaal afgetekend, omdat ik die afstand mooi vond. Het kan natuurlijk ook aan de binnenkant, dat maakt niet uit. Wel kan je als je goed kijkt zien dat ik in de holling van de bogen aan de binnenkant van de liniaal een streepje heb gezet voor de afstand.

klik op de foto om het groter te zien
Binnenkort in maart geef ik weer tal van leuke en leerzame workshops in Nederland. Daar komen altijd veel tips in naar voren. Meer weten over de data en locaties? Klik even HIER!!
2 workshops op 22 en 25 maart zitten inmiddels al vol!

Voor nu Quilty Greets, BABETTE.
Volg mij ook op:
Mijn blog bij BERNINA met vaak veel tips
Mijn Nieuwsbrief met o.a. de laatste nieuwtjes en soms receptjes en gratis patroontjes.
Bloglovin
Instagram

0 reacties:

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.